Stowaway: Sky News admits reporting founded on misleading information

Stowaway: Sky News admits reporting founded on misleading information

Sky News has now come out to address reports on the highly controversial identity of a stowaway who fell from a Kenya Airways plane minutes before landing in London in June.

The British media outlet, in a now deleted investigative piece, last week identified the stowaway as 29-year-old Paul Manyasi, an employee of cleaning firm Colnet contracted by Jomo Kenyatta International Airport (JKIA).

The reporting was on Thursday however subjected to scrutiny after the Daily Nation ran an article on Shivonje Isaac, a remandee at Kamiti Prison, whose photos were used in the piece.

Sky News, in a statement issued on the backdrop of the article, admitted “that our reporting was founded on misleading information.”

“This was based on corroborating interviews with people who identified as friends, relatives and colleagues of Paul Manyasi – including his father,” added the media house.

Sky News further apologized to Colnet, the cleaning firm, “for suggesting the stowaway was one of their employees” as “we no longer have conclusive evidence” that he worked there.

 

Tags:

Kenya Airways jkia stowaway Colnet Paul Manyasi sky news

Want to send us a story? Submit on Wananchi Reporting on the Citizen Digital App or Send an email to wananchi@royalmedia.co.ke or Send an SMS to 25170 or WhatsApp on 0743570000

Leave a Comment

Comments

No comments yet.

latest stories